Friday 23 November 2012

Świąteczna bombka z shaker box'ami / A Christmas Bauble with the shaker boxes

Przy robieniu bombki dla siostry zrobiłam kilka zdjęć (dużo zdjęć... ;)

I took some pictures, while making a bauble for my sister, to share how I put together my Christmas baubles.


Aby wyciąć moje koła użyłam wykrojnik LifeStyle.
Wydrukowałam dwa świąteczne obrazki od Janet, na kremowym kartonie. Wycięłam również, w rozmiarze pasującym do wilekości obrazków: dwa koła z kartonu 1.5 mm; dwa/trzy koła z kartonu pocztowego; sześć pierścieni z kartonu oraz dwa koła z acetate (przeźroczysty plastik). Zazwyczaj shaker box robi się przy pomocy taśmy 3D. Ja zrobiłam malutki, sklejając tylko karton ze sobą tak aby drobny brokat nie wysypał się bokami i aby bombka miała gładki brzeg poterzebny do naklejenia taśmy.

To cut the shapes I used two size circles from LifeStyle die set.
I printed, on cream card stock, two Christmas pictures from Janet at Digital Paper.
I cut (matching size to the pictures): two same size circles from 1.5mm cardboard; two/three same size circles from paperboard; six rings from card stock; two same size acetate rings. I decided not to use 3D tape to mount shaker box as I wanted smooth edge of the bauble so I can glue the ribbon around.


Jako pierwsze zrobiłam dwa shaker box'y (ten z kościołem już wcześniej sobie przygotowałam).
Rozciełam obrazek (wycięłam dekoracyjny pierścień), do shaker box'u potrzeba była baza - 1.5mm karton, trzy pierścienie z kartonu oraz koło z acetate. Pocieniowałam wszystkie elementy tuszem Distress Vinatge Photo.

First I made shaker boxes (one with the church is ready).
I cut out the decorative ring from the printed picture. Then I needed three card stock rings, one shaker box base - 1.5mm cardboard. And one acetate ring. I inked all edges with Distress Vintage Photo ink.


Jako pierwszy przykleiłam pierścień do 1.5mm bazy.

First I glued the ring on the 1.5mm cardboard base.



Następnie w środek wkleiłam wycięte koło z obrazka.

Then I glued in the picture.


Potem nakleiłam dwa pozostałe pierścienie, kolejno jeden na drugi.

And then two more rings one on the top of each other.


Tutaj widać gotową bazę shaker box'u, acetate oraz dekoracyjny pierścień gotowe do następnego kroku.

Here is ready base for shaker box, acetate and decorative ring ready for the next steps.


Następnie nakleiłam kawałeczki taśmy dwustronnie klejącej na brzegi pierścienia.

I added double sided tape at the edge of the ring.


Obcięłam wystające kawałeczki.

Cut out the excess of the tape.



Oraz dodałam extra kropeczki kleju tak aby brokat nie wysypywał się bokami.
I teraz dodałam na środek złoty, drobniutki brokat.

And added extra drops of glue between the tape so the fine glitter will have no way to get out.
Then I added, in a middle, some gold fine glitter.


Zakryłam delikatnie acetate.

And covered it gently with acetate.


I dodałam dekoracyjny pierścień. Tak jak poprzednio na taśmę dwustronnie klejącą i kropeczki kleju.

To add the decorative ring on the top of shaker box just add some double sided tape and glue same way like before.



Shaker box jest już gotowy. Do zrobienia bombki potrzebne są takie dwa.

The shaker box is finish. Need two of these to make a bauble.


Do zrobienia bombki potrzebne są; dwa shaker box'y; dwa/trzy koła tekturowe; wstążka, papier ścierny do wygładzenia brzegów.

To make a bauble: two ready shaker boxes; two/three rings from paperboard; ribbon; some sand paper to polish edges of the bauble


Przed sklejeniem elementów, złożyłam je w całość i dopasowałam do wstążki.

Before gluing all together I put all rings together to see or the thickness of the bauble matching the ribbon width.


Tym razem okazało się, że potrzebuje extra koła z kartonu pocztowego bo wstążka jest szersza.

My ribbon was to width so I added one more papercard ring.


Teraz skleiłam wszystkie elementy.

Now just glue all rings together.


Przed sklejeniem ostatniego elementu (shaker box'u) sprawdziłam czy obrazki po obu stronach są w odpowiedniej pozycji.

And before gluing the shaker box, check or both shaker boxes pictures are in right position.


Tak wygląda bok bombki po sklejeniu.

This is how the bauble looks on the side when is glued together.


Na chwilkę zostawiłam bombkę pod książką.

I just left it under the book for a while so it dried flat.


Bombkę ozdobiłam poisencjami, trzema szyszkami, listkami, czerwonymi pręcikami, metalowymi zawieszkami. Całość przyklejałąm na ciepły klej.

To decorate the bauble I used: ribbon, two poisenttias, three pine cones, some leaves, some red steams, metal embelishements, hot glue.


Odmierzyłam ilość wstążki potrzebnej do oklejenia bombki i na pętelkę.

Measure the length of the ribbon around the bauble and for a loop.


Zauważyłam, że przez wstążkę widać ciemny karton pocztowy więc zanim nakleiłam wstążkę, pomalowałam brzeg białą farbką.

I noticed that the ribbon was a little bit transparent so I decided to paint in white around the edge before gluing the ribbon around.


Teraz już ostrożnie przyklejałam wstążkę dookoła na ciepły klej. Zrobiłam te bombki dzięki Arlene, która pokazała śliczne 'Nutcracker Sweet Ornaments' tutorial.

And now just glue the ribbon cearfully around with hot glue. I have made this bauble thanks to Arlene 'Nutcracker Sweet Ornaments' tutorial.



Na szczycie bombki zatrzymałam się na chwilę.

Leave some room at the top for the loop.


I tutaj zrobiłam pętelkę.

And make a loop.



Zanim dodałam na bombkę szyszki, najpierw nakleiłam je na listek (Spellbinders Shadow Flowers).

Before gluing the pine cones to the bauble I added a leave (Spellbinders Shadow Flowers die).




Pierwszą rzeczą jaką dodałam to zawieszka.

The first thing I added to the bauble was the metal embelishements.


Kolejna była poisencja.

Then hand made poistenttia.


I zaraz obok szyszke na liściu.

Then on a side pine cone on a leaf.


I tak samo po przeciwnej stronie.

And the same on the other side.


Dodałam również kokardę z nici lnianej.

I added a bow made of linen tread.


Dodałam ją zaraz za poisencją.

I added a bow just behind the poisenttia.



Przy pętelce było jeszcze trochę miejsca więc dodałam  listki.

There are some room near the loop so I added some leave (Spellbinder Shadow Flowers) and some leave from poisenttia (Tattered Poisenttia die).



I na środek szyszkę.

And in a middle of these leaves the last pine cone.


Pod poisencje po obu stronach dodałam czerwone pręciki.

And then under poisenttias on both sides I added some red stems.


Gotowe obie bombki.

Ready Christmas baubles with shaker boxes.


Joanna

40 comments:

  1. Ogrom pracy, ale jaki efekt!

    ReplyDelete
  2. Niesamowite .Są po prostu piękne !

    ReplyDelete
  3. Teraz nie wydaje mi się to już trudne ;), dzięki Asieńko za obszerny i wyrazisty kurs :) Obie bombki są przepiękne!!! :)

    ReplyDelete
  4. Pięknie pokazujesz krok po kroku jak zrobić taką bombkę! skuszę się choćby z ciekawości na ten kursik!

    ReplyDelete
  5. Wonderful master class! Very beautifully turned decorations!

    ReplyDelete
  6. Cudowne Asiu, a kursik bardzo fajnie zrobiony. Piękne grafiki.

    ReplyDelete
  7. lubię oglądać fachowca przy pracy :)))))))

    ReplyDelete
  8. Piękna, pomysłowa bombka. Wspaniały, czytelny kurs. pozdrawiam

    ReplyDelete
  9. Asiu cudowna bombka dzieki za kursik:)pozdrawiam

    ReplyDelete
  10. Czyta się jak kryminał ;)) nawet nie zauważyłam, że jest 1000 zdjęć ;))
    Świetnie to pokazałaś, dzięki ;D

    ReplyDelete
  11. Jestem pod wrażeniem...Nieustannie...

    ReplyDelete
  12. ooooo ale śliczności!!! CUDO!! rany ale Ty jesteś ZDOLNA!!!!

    ReplyDelete
  13. Asieńko, cudny i bardzo obrazowy kursik. A bombki są rewelacyjne. Jak starczy mi czasu to spróbuję. Pozdrawiam cieplutko Aśka:))

    ReplyDelete
  14. Śliczności niesamowite i bardzo zgrabne te bombeczki i jeszcze kurs dla nas, wielkie dzięki, jesteś niesamowita:*

    ReplyDelete
  15. Piękne są te bombki! Tym razem wszystko zrozumiałam, dziękuję za taki czytelny poglądowy kursik i chyba się skuszę na taką ozdobę bo ogromnie mi się podoba:)

    PS. Dziękuję za odwiedziny:)

    ReplyDelete
  16. fantastyczny kurs. Jak tak wszystko pokazujesz krok po kroku to aż chce się robić :) Świetne bombony świąteczne!

    ReplyDelete
  17. These are just gorgeous! Thank you for popping by my blog. Happy Crafting Elizabeth xxx

    ReplyDelete
  18. Fantastyczny kurs i fantastyczne bombki - dziękuję :))

    ReplyDelete
  19. Przepiękne są, jestem pod wrażeniem. Świetny kurs:)

    ReplyDelete
  20. Cudowne!!! I świetny kurs.

    pozdrawiam
    MZ

    ReplyDelete
  21. po prostu prześliczne,wspaniały pomysł,bardzo mnie zaintrygował,będę musiała spróbować-na pewno będę tu zaglądać,zapraszam również na mojego bloga
    k-deko.blogspot.com

    pozdrawiam serdecznie-Kasia

    ReplyDelete
  22. Piękne bombki i świetny pomysł aby wykorzystać zdjęcia. Pomysł godny zrobienia - kiedyś.
    Iza N-P.

    ReplyDelete
  23. Boskie... sporo przy nich pracy i te warstwy... ale efekt zachwycający

    ReplyDelete
  24. świetny kursik,dziękuję:) Pozdrawiam.

    ReplyDelete
  25. Очень красиво! Спасибо большое за вдохновение!

    ReplyDelete
  26. Świetny tutorila! Szkoda, że trafiłam tu dopiero teraz, po świętach... Ale na szczęście będą następne;)
    Pozdrawiam!

    ReplyDelete
  27. Jakie to piękne , aż się prosi , żeby wypróbować . Dziękuję za cudowny kurs . Jak mi coś wyjdzie pokażę na pewno :)

    ReplyDelete
  28. Baaaardzo mi się spodobała okładka książki pod którą schowałaś bombki. Aż mi się cieplutko na sercu zrobiło! Co do kursu, cóż można dodać - pouczający, a ozdoby śliczne. Na pewno skorzystam w niedługim czasie :)

    ReplyDelete
  29. Skorzystałam z Twojego kursiku. Bardzo serdecznie dziękuje i na pewno jeszcze nie raz użyję.

    ReplyDelete
  30. They are perfect!!! Thank you very much for the tutorial!!!

    ReplyDelete
  31. Dziękuję za ten kurs :) Na pewno przyda mi się w następnym roku.

    ReplyDelete
  32. Your way of creating your own baubles ornaments is absolutely stunning Joanna!!!!!
    This is really beautiful, I love them to bits. Thank you for this great tutorial, very detailed and with many images that help us well to understand the process. I keep your link preciously thank you! Hugs

    ReplyDelete
  33. This was me (Coco), I used the mailbox of my inlaw sister since I'm on holidays for Christmas out of home!! :)

    ReplyDelete

Thank you for stopping by. ✿ Hope you enjoy my blog. ✿
Dziękuję za odwiedziny. ✿ Mam nadzieję, że mój blog Ci się podoba. ✿
Joanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...