Friday 2 November 2012

How to shape petals / Poinsettia

Happy update :-)





Jeszcze jedna kartka z poisencją. Stempelek 'Jest taka noc...' od Stempell&Kartoon przypomina mi zawsze o mojej jednej z ulubionych kolęd 'Jest taki dzień' Czerwone Gitary (klik). Na kartke dodałam kremowe poisencje i błyszczące gwiazdki, kóre wycięłam z papieru czerpanego, pokrytego z jednej strony brokatem. Znalazłam taki w mojej ulubionej paczce scrapkowej.

Zrobiłam również zdjęcia aby podzielić się spodobem na sklejenie poisencji.

I have also took some pictures today to share how I made poinsettias.

Kwiatki wycięłam wykrojnikiem Tattered Poisenttia Tim Holtz. Aby zrobić małą pisencje potrzebne są trzy takie same kwiatki, jeden zielony i dwa kremowe.

I have used Tim Holtz Tattered Poinsettia die. To make small poinsettia I have cut three same size flowers, two in cream and one green.


Każdy kwiatek należy wygnieść na jego spodniej stronie narzędziem kulkowym do embossingu (ze średnią kulką) na macie do embossingu (lub podkładce pod myszkę).
Jak wygniatać kwiatki nauczyłam się od Cherry Sheever. Polecam tutorial Cherry klik.


Then I have embossed each flower at the back with a ball stylus tool (medium ball) on an embossing mat (or mouse mat). I have learnt from Cherry Sheever how to emboss flowers click.



Gotowe wygniecione kwiatki.

Ready embossed flowers.


Odwrócić wszystkie wierzchem do góry.

Turn all face up.


Należy kwiatki skleić razem na macie do embossingu.

And start glue all three together.


Przyciskam mocno kwiatek na środku, narzędziem kulkowym do embosingu (takim ze średnią kulką) na macie do embossingu (lub podkładce pod myszkę) za każdym razem jak doklejam kolejny kwiatek.

Press hard in a middle with a ball stylus tool (middle size ball) on embossing mat after each flower is glued down.





Przyciskając kwiatek na środku należy poczekać kilka chwil aż klej zacznie schnąć i trzymać kwiatek razem.
Poisencja pozostanie w takim kształcie.
Również przyciskam narzędziem kulkowym z małą kulką, wtedy kwiatek jeszcze bardziej się wgniata i płatki bardziej podnoszą się do góry.

And wait a few moments until glue will sealed flowers. My glue drys very fast.
The flower will stay in this shape with the petals up.
I also press with an embossing tool with smaller ball so the flower get more pressed and go more up.





Na kartce z poprzedniego postu użyłam jedną małą poisencje (1), jedną średnią (2) i liść - Shadow Flowers Spellbinders (3). Średnią piosencję (2)  zrobiłam z jednego kwiatka zielonego średniego, jednego średniego kremowego i jednego malego kremowego na górze.

On the card from previous post I used one small poinsettia (1), one larger (2) and one leaf - Shadow Flowers by Spellbinders (3). The large poinsettia (2) I made of one medium flower in green and one medium in cream and one small flower in cream on the top.


Wykrojnik ma również malutki kwiatek jako środek, którego ja teraz nie użyłam.

The die has also little flower which should go in a centre of poinsettia. I did not use it now.

Dziękuję pięknie za miłe słowa pod postem z pierwszymi kartkami świątecznymi. Miłego wieczoru
Joanna

ps. Mickey hope you will try :)

49 comments:

  1. Mroźna piękność a i kursik wspaniały : )

    ReplyDelete
  2. Najpierw cudne różyczki a teraz te. Asico nie dobijaj mnie. One są przeurocze. Pozdrawiam cieplutko Aśka:)

    ReplyDelete
  3. Piekne poisencje!!!
    ale niestety nie z każdego wykrojnika tak się pięknie układają
    POZDRAWIAM SERDECZNIE

    ReplyDelete
  4. Twoje kursiki są nieocenione. Piękna poisencja

    ReplyDelete
  5. Joasiu, jestem pełna zachwytu dla Twoich tegorocznych świątecznych kartek. Zdecydowanie czekam na więc, ponieważ przypominam sobie, jak piękne rzeczy tworzyłaś w roku ubiegłym :) Zachwycam się, a jednocześnie dręczy mnie jedno pytanie: jak pakujesz takie kartki do wysyłki?

    ReplyDelete
  6. Dokładnie w taki sposób robię moje kwiatki, chociaż akurat poinsecje inaczej ;)
    Piękna kartka, uwielbiam te przytłumione kolory :)

    ReplyDelete
  7. Wspaniale "gwiazdy betlejemskie" a te kremowe wydają mi się bardziej zimowe niż czerwone.
    Nie mam takiego wykrojnika, więc nic nie zdziałam. Nacieszę oczy Twoimi, Asiu:)).
    Pozdrawiam
    Agnieszka

    ReplyDelete
  8. Ohh wowwww this is so beautiful.
    It looks so simpel, but there is
    a lot of work on it, that makes
    the flowers gorgeous !

    Hugs Erica ☼

    ReplyDelete
  9. Asiu przepiękna kartka a kwiaty cudo:)
    pozdrawiam

    ReplyDelete
  10. Też śliczna :)Dzięki za kursik :)

    ReplyDelete
  11. Kartki "na bogato"a przy tym taki delikatny napis.Piękne!Pozdrawiam serdecznie.

    ReplyDelete
  12. Joasiu cudne prace, juz mi się udzielił nastrój świąteczny !

    ReplyDelete
  13. Dziękuję za miłe słowa :)
    Edyta, zawsze robię pudełko do kartki, wzmacniam mu wszystkie boki, owijam folią kuchenną (aby nie zamokło) i wkładam do koperty bąbelkowej. A.

    ReplyDelete
  14. Asiu Twoje karteczki sa niezwykle :)

    ReplyDelete
  15. Joanno, świetny kurs. A kartka jest wspaniała !

    ReplyDelete
  16. Piękne te Twoje kwiaty i kartki zyskują szczególnego, niepowtarzalnego uroku:)Super kurs:)

    ReplyDelete
  17. Genialne, piekne :)
    Twoje kartki, kwiatki to znak rozpoznawczy :)

    ReplyDelete
  18. słowa to tylko literki poskładane w określone długości... ale jak inaczej w wirtualnym świecie wyrazić zachwyt...? cudne są!!

    ReplyDelete
  19. I am most definitely going to try!! I just need to purchase the die!!

    Thanks so much Joanna!!

    Hugs,
    Mickey

    ReplyDelete
  20. Twoje prace są tak niemożliwie piękne, że aż brak mi słow by wyrazić mój zachwyt! Są po prostu fenomenalne!

    Pozdrawiam!

    ReplyDelete
  21. Piękne są Twoje świąteczne karteczki! I ta poinsencja zachwycająca! :)

    ReplyDelete
  22. superbe ta carte et merci beaucoup pour ton tutoriel , passe une belle journée et merci d'être passer sur mon blog a la prochaine!

    ReplyDelete
  23. Znów zachwycasz...
    Pozdrawiam:)

    ReplyDelete

  24. Asiu, te karteczki są cudne! Zachwycają porostotą, spokojem...niezwykłe:) A kurs jak zwykle bomba ;)

    ReplyDelete
  25. Kolejne kwiatowe cudeńka, śliczna elegancka kolorystyka

    ReplyDelete
  26. Asiu dziękuję Ci bardzo i pozdrawiam ciepło :)

    ReplyDelete
  27. Nieziemskie są te kwiaty! ;)

    ReplyDelete
  28. Cudowne karteczki!
    Poinsecje zachwycające!

    ReplyDelete
  29. Dziękuję za "ściągę" :) Prześliczne te kwiaty, najpiękniejsze, jakie widziałam - serio :)

    ReplyDelete
  30. Piekna swiateczna karteczka! Dzieki za instrukcje ;)))

    ReplyDelete
  31. Jak się ogląda u Ciebie, to wszystko takie łatwe i proste. Tylko czemu w rzeczywistości tak nie jest. Podziwiam wciąż Twój kunszt

    ReplyDelete
  32. Jesteś kwiatową mistrzynią :D

    ReplyDelete
  33. Jestem Asiu zachwycona Twoimi karteczkami i kwiatami:))

    ReplyDelete
  34. Przeurocza karteczka!

    Zapraszam do siebie: http://zielony-dolek-grajdolek.blogspot.com/

    ReplyDelete
  35. Hi Joanna!!

    Check out my blog!! I made the flowers!!

    Hope you like!!

    Thanks for all your help and inspiration!!

    Hugs,
    Mickey

    ReplyDelete
  36. Genialne kwiaty, kartka piękna, nic tylko podziwiać. Pozdrawiam ;)

    ReplyDelete
  37. Ślicznie wyszła. Dziękuję za kursik

    ReplyDelete
  38. Ślicznie wyszła. Dziękuję za kursik

    ReplyDelete

Thank you for stopping by. ✿ Hope you enjoy my blog. ✿
Dziękuję za odwiedziny. ✿ Mam nadzieję, że mój blog Ci się podoba. ✿
Joanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...