Thursday 6 December 2012

Mały kwiat hortensji

Chciałambym podzielić się moim kwiatkiem hortensji. Pojedyńcze hortensje zrobiłam już dawno temu (całe pudełko bo tak się je fajnie robiło :) dzięki kursowi na piękne hortensje, który pokazała na swoim blogu Klaudia. Robiąc swoje nie kolorowałam ich bo wycięłam je z kolorowego papieru czerpanego i również idąc na skróty płatki 'poszczypałam' tylko, tak jak przy tych różyczkach. Już 'poszczypane' płatki ukształtowałam narzędziem kulkowym na macie, tak aby nadać im ładny kształt (delikatnie tak jak przy tych różyczkach).
Zrobiłam bardzo dużo tych kwiatuszków i tak się cały czas zastanawiałam jaki im zrobić środek... (Klaudia cudnie dodaje swoim hortensjom guziczki, koraliki... :) i w końcu udało mi się znaleść sposób na środek z dratwy.

I would like to share my little hydrangea flower. I made my hydrangea using Joy! Craft die. I made them all thanks to Klaudia's tutorial how to make beautiful hydrangeas. I just did not add color to mine as I die cut all from color hand made paper and I just pinched petals as it was easier to me. I pinched petals the same way like for these roses. After pinching petals I rolled each petal with stylus tool on an embossing mat to give petals nice shape (same way like for these roses). I made a lot of these flowers and then was wandering what to add as a center... And finally I made some little hydrangeas with twine center and would like to share some pictures how I put together the flower.


Kwiatki wycięłam wykrojnikiem Joy! Craft z papieru czerpanego. Na jeden kwiatek złożyłam dwa tej samej wielkości i jeden mniejszy.
Jako środek użyłam kawałeczka dratwy.
I have cut flowers from color hand made paper, using Joy! Craft die. I used two flowers same size and one smaller.
As a center of a flower I used a little bit of twine.


Skleiłam kwiatki razem.
I glued all flowers together.


Aby nie zgubić środka pomagałam sobie narzędziem kulkowym (z malutką kulką).
I used stylus tool to keep my center open.



Kawałeczek dratwy.
And just a little bit of twine.


Złożyłam na połowę.
Folded in a half.


Przełożyłam przez dziurkę. Tak wygląda kwiatek z tyłu.
I put through the flower. This is the back of the flower.


Z przodu jest pętelka. Jeśli pętelka jest za duża, trzeba ją wsunąć z powrotem.
And this is the front with a little loop. If the loop is a little bit too big then push it back.


Skleić z tyłu.
Glue at the back.


Wgnieść na macie do embossingu (lub na macie komuterowej do myszki). Kwiat nabierze kształtu.
Press on an embossing mat (or mouse mat). Will get the shape.


Narzędziem kulkowym z dużą kulką, zgniotłam pętelkę na macie do cięcia.
And then I just press the loop with a big stylus tool on a craft mat so it flatten.


Kiedy klej już podsechł, nadałam hortensji kształt palcami.
Tutaj już gotowa hortensja. Zrobiłam też z pojedyńczego kwiatka i również wygląda fajnie z takim środkiem :)
After glue dried I just shaped the flowers with fingers.
Here are ready flowers. I have also made one of the single flower and it looks nice too :)




A tutaj jest zdjęcie hortensji, które zrobiłam (mam ich całe pudełko :) po tym jak Klaudia pokazała jak robi swoje piękne hortensje. Myślę, że teraz z takim środkiem będę ich używała częściej :)
Here are picture with my flowers I had made some time ago when Klaudia shared her tutorial. Now I will start using them more often with a twine center :)


Zapraszam również do Doroty na kursik z użyciem dratwy. Dorota pokazała jak zrobić z dratwy 'prawdziwe' pręciki 'Kurs na kwiatka z pręcikami'. Dzięki Dorocie kupiłam dratwę :)
I have bought twine thanks to Dorota who share a tutorial about making steams of the twine 'How to make a flower with steams'.

Joanna

14 comments:

  1. OO, widzisz! A ja sobie dratwę kupiłam, ha! :)) Dziękuję za pomysł :* Ależ mnóstwo zrobiłaś tych hortensji, wychodzą ślicznie :)

    ReplyDelete
  2. Przesliczna praca i kwiatuch też :)

    ReplyDelete
  3. Asia ślicznie wyglądają, dzięki :) wreszcie będę mogła użyć swoje luźne kwiatuszki, które zrobiłam po kursie Klaudii i czekają w pudełeczku :)

    ReplyDelete
  4. Świetne kwiatki zrobiłaś:) Złota rączka z Ciebie.

    ReplyDelete
  5. Wyglądają fantastycznie.Pozdrawiam serdecznie
    Kasia

    ReplyDelete
  6. Piękne są Twoje kwiatuszki! Mówiłam już, że Prima może się schować? :)

    ReplyDelete
  7. Przecudne te Twoje hortensje!!!
    Mam ten wykrojnik od dawna, ale dopiero teraz zaczął mi się podobać :)
    Pozdrawiam cieplutko z zaśnieżonego Torunia :)

    ReplyDelete
  8. Świetny kursik, piękny kwiatek:))

    ReplyDelete
  9. moje ulubione kwiatuszki!
    w Twoim wydaniu wyglądają super:)

    ReplyDelete
  10. hortensje są super... ale ten środek jak wykombinowałaś no rewelka...

    ReplyDelete

Thank you for stopping by. ✿ Hope you enjoy my blog. ✿
Dziękuję za odwiedziny. ✿ Mam nadzieję, że mój blog Ci się podoba. ✿
Joanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...